TÁMOP 3.1.4
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekbenA pályázatról
TISZTELT SZÜLŐK, PARTNEREINK!
Iskolánk az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében meghirdetett TÁMOP 3.1.4 pályázat egyik nyertese lett.
A pályázat részleteiről az alábbi menüpontokból tájékozódhatnak.
A PROGRAM LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMAI A LAP ALJÁN TALÁLHATÓK!
TÁMOP-3.1.4-08/2 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben
Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében Pécs város Önkormányzata 8 intézményével (Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ 1. sz. Általános Iskola , Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ 2. sz. Általános Iskola ; Hajnóczy József Középiskolai Kollégium Türr István Úti Intézményegysége ; Mecsekaljai Iskola Bánki Donát Utcai Általános Iskolája ; Nyugati Városrészi Óvoda ; Városközponti Iskola Belvárosi Óvodája ; Simonyi Károly Szakközépiskola ; Városközponti Iskola Mezőszél Utcai Általános Iskolája )sikeresen pályázott a „ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázatra.
A fenntartó által benyújtott TÁMOP 3.1.4. pályázatban iskolánk 19 255 655 millió Ft-t támogatást nyert, melynek nagyobb részét a 2009/2010. tanévben pedagógusok továbbképzésére, új oktatási programok kidolgozására és megvalósítására fordíthatunk, illetve korszerű oktatástechnikai eszközöket vásárolhatunk.
A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A TÁMOP-3.1.4./08/2. ”Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázat részletes bemutatása:
A pályázat céljai:
- a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében
- a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása (oktatási integráció, befogadó pedagógiai kultúra támogatása, egyéni fejlesztési tervek, lemorzsolódás csökkentése, differenciálás);
- a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása IKT eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása
A pályázat főbb tevékenységei:
a) A kompetencia alapú oktatás implementációja
- legalább egy tanulócsoportban, a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
- legalább egy tanulócsoportban, a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
- legalább egy tanulócsoportban, további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása;
- Tantárgytömbösített oktatás
- műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy műveltségterületen
- modern pedagógiai módszertan alkalmazása
- Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként
- Legalább egy témahét megszervezése tanévenként
- Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése
- Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése.
- A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése
b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása
(szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása)
- A hátrányos helyzetű gyerekek, tanulók és a sajátos nevelési igényű gyerekek, integrálását elősegítő programok
- A lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása.
- A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése ezen feladatok megvalósítására, illetve szaktanácsadói támogatás igénybevétele.
c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi
innováció megvalósítása
- Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja (“jó gyakorlatok átvétele”).
- Intézmények közötti szakmai együttműködések, referencia intézményekkel való együttműködés kialakítása, tapasztalatcsere megvalósítása.
- Az intézmény saját innovációjának megvalósítása, amely a helyi igényekhez igazodva, egyéni fejlesztésre, a nevelés, oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére hatékony és sikeres, az egyéni fejlődést támogató oktatási utak, programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozására, azok gyakorlati megvalósítására vállalkozik.
A pályázat megvalósításában résztvevő pedagógusok:
Odrobina Zoltán | tantárgytömbösítés Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása |
Horváth László | Szövegértés-szövegalkotás kompetencia területen |
Bán Emőke | Szövegértés-szövegalkotás kompetencia területen |
Cselikné Juhász Ildikó | Szövegértés-szövegalkotás kompetencia területentantárgytömbösítés |
Iflinger Judit | Matematika-logikai kompetencia |
Jutasi Szilvia | Matematika-logikai kompetencia |
Vörös Kriszta | Szociális-életviteli kompetencia |
Hergertné Pongrácz Adrienn | Idegen nyelvi kompetencia , német |
Bálint Klára | 3 hetes projekt |
A pályázat megvalósításában résztvevő tanulócsoportok:
Szövegértés-szövegalkotás | 6. a |
Szövegértés-szövegalkotás | 3. b |
Szövegértés-szövegalkotás | 6. b |
Matematika | 6. b |
Matematika | 4. b |
Szociális-életviteli kompetencia | 1. a |
Idegen nyelv , német | 6. ab |
Tantárgytömbösített oktatás | 6. b |
3 hetes projekt | egész iskola |
Témahét: erdei iskola | 6. a |
Moduláris oktatási program: Egészséges életmód | 1. a |
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatásaTörténelem- honismeret-népismeret | 6. b |
Letölthető dokumentumok
TANULÁS A FENNTARTHATÓSÁGÉRT – 3 HETES PROJEKTSOROZAT TEMATIKÁJA
TÉMAHÉT- ERDEI ISKOLA PROGRAM– 6. A OSZTÁLY- BESZÁMOLÓ
TANTÁRGYTÖMBÖS TANMENET – NÉMET NYELV- 6. ÉVFOLYAM
“ÉN ÉS A MÁSIK”- MODULVÁZLAT- SZOCKOMP
NAPKÖZIS FOGLALKOZÁSI TERV – SZOCKOMP 1. ÉVFOLYAM
AZ “EGYÜTT JOBB” – MODUL MEGVALÓSÍTÁSA 1. OSZTÁLYBAN (KÉPEK)
MATEMATIKAI KOMPETENCIA ÓRÁK 4. OSZTÁLY (képek)
TANMENET 4. OSZTÁLY MATEMATIKAI KOMPETENCIÁK
TANMENET 6. OSZTÁLY MATEMATIKAI KOMPETENCIÁK
HÉTSZÍNVIRÁG KOMPETENCIAFEJLESZTÉS MAGYAR 3. OSZTÁLY
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM 6. OSZTÁLY KOMPETENCIA TANTERV
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM 6. OSZTÁLY KOMPETENCIA TANMENET IRODALOM
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM 6. OSZTÁLY KOMPETENCIA TANMENET NYELVTAN
KÉPEK A TANTÁRGYTÖMBÖS NÉMET ÓRÁKRÓL( 6. ÉVFOLYAM) képek
KÉPEK A HUMÁN TÖMB MEGVALÓSÍTÁSÁRÓL képek
TÚRA A JAKABHEGYI TANÖSVÉNYEN képek
EMBER ÉS TÁRSADALOM 6. ÉVFOLYAM -TANTERV ÉS TANMENET
(MŰVELTSÉGTERÜLET TANTÁRGYI BONTÁS NÉLKÜLI OKTATÁSA)
ÖTTORONY-HONISMERETI OLVASMÁNYOK GYŰJTEMÉNYE
(6. ÉVFOLYAM)
BUDAI FRISS – A HUMÁN TANTÁRGYTÖMB KÉPEI képek
A FENNTARTHATÓSÁGI ÉVEK SZAKMAI ANYAGAI
2010-11. (1. ÉV)
2010-11- ERDEI ISKOLA (FILIP JÁNOS 6.ÉVF.)
2010-11-KARÁCSONY TÉMAHÉT (POLGÁR ZSUZSA – KALÓ BERNADETT 3.ÉVF.)
2010-11-SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKAT FEJLESZTŐ MODUL (ÁRKI MÁRIA 1. ÉVF.)
2011-12. (2. ÉV)
2011-12-ERDEI ISKOLA (NÉMETH JÓZSEFNÉ – BÁLINT KLÁRA 5. ÉVF.)
2011-12-KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI PROJEKT (GERENCSÉR ANDRÁSNÉ 3. ÉVF.)
2011-12-SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE MODUL ( TAKÁCS JUDIT 1. ÉVF.)
2012-13. (3. ÉV)
2012-13-A búzától a kenyérig 3 hetes project
2012-13-2.o A kompetencia fejlesztése a szövegértés szövegalkotás folyamatában
2012-13-Kompetencia fejlesztés matematika órán
2012-13-Szociális kompetenciafejlesztés 4. o. NÉMETH SÁNDORNÉ
2013-14. (4. ÉV)
2014-15 (5. ÉV)